CO
"Tworzymy teraźniejszość, Å›wiadomi przeszÅ‚oÅ›ci, wobec przyszÅ‚oÅ›ci, która jest nieznana"
Wdrażamy interdyscyplinarne projekty, działając w przestrzeni kultury i sztuki, designu i wzornictwa, nowych technologii, a także w innych kreatywnych branżach.
Stwarzamy nowe MIEJSCA i WARTOÅšCI. Kreujemy rzeczy o lokalnym jak i ponadlokalnym zasiÄ™gu spoÅ‚ecznym. Skala naszych dziaÅ‚aÅ„ zależy od wytyczonych celów i potrzeb okreÅ›lonych grup odbiorców. JesteÅ›my wrażliwi spoÅ‚ecznie. Z dużym zaangażowaniem wÅ‚Ä…czamy siÄ™ w dziaÅ‚ania tam, gdzie wymagana jest aktywizacja konkretnych Å›rodowisk zwÅ‚aszcza tych, wymagajÄ…cych troski i uwagi. Tworzymy interakcje pomiÄ™dzy różnymi kreatywnymi sektorami gospodarki, kultury i sztuki.
​
Budujemy, wymyÅ›lamy, nagÅ‚aÅ›niamy, analizujemy każdy centymetr rzeczy i przestrzeni, również tej abstrakcyjnej, znajdujÄ…cej siÄ™ w sferze pomysÅ‚u. Stwarzamy jÄ… od poczÄ…tku w sensie ideowym, ale także materialnym. Tworzymy podwaliny dla nowego, jeszcze nieznanego Å›wiata. Edukujemy, szkolimy i pomagamy zrozumieć nowe zjawiska spoÅ‚eczne, kulturowe i biznesowe, które bÄ™dÄ… ksztaÅ‚towaÅ‚y JUTRO.
​
Wspieramy i podejmujemy wyzwania, do których należą miÄ™dzy innymi:
​
-
pomoc różnorodnym grupom odbiorców w rozumieniu zagadnieÅ„ zwiÄ…zane ze sztukÄ…,
-
podnoszenie kompetencji kulturowych odbiorców, rozwijanie ich zainteresowaÅ„, zdolnoÅ›ci artystycznych i kreatywnoÅ›ci,
-
przygotowanie do krytycznego odbioru kultury, w szczególnoÅ›ci sztuki nowoczesnej i nowych mediów,
-
upowszechnianie dziedzictwa kulturowego jako istotnego czynnika integrującego społeczność;
-
ksztaÅ‚towanie Å›wiadomych odbiorców kultury, rozwój jednostek i ogóÅ‚u spoÅ‚eczeÅ„stwa;
-
aktywny udział społeczności w działalności instytucji oraz życiu społecznym i kulturalnym;
-
popularyzację realizowanych przez instytucję wystaw stałych i czasowych;
-
promowanie realizowanych działań edukacyjnych, szkoleniowych i doradztwa;
-
tworzenie i realizacja projektów edukacyjnych charakteryzujÄ…cych siÄ™ koncepcyjnoÅ›ciÄ… i innowatorskim podejÅ›ciem do edukacji.